Acte necesare pentru acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței

Acte necesare pentru acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței

1. Actele de identitate ale solicitantului și ale membrilor familiei
– copii după BI-CI;
– certificatele de nastere ale copiilor;
– certificatul de căsătorie;
– hotărârea definitivă de încuviințare a adopției, de plasament familial al minorului, potrivit legii;
– actul din care să rezulte calitatea solicitantului de tutore sau curator.

2. Acte de venit:
La stabilirea venitului mediu net lunar pe membru de familie se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le realizează sau, după caz, le-au realizat în luna anterioară solicitării dreptului (de exemplu cerere depusa in luna octombrie 2017 va fi completata cu veniturile aferente lunii septembrie).
Categoriile de venituri nete realizate și actele doveditoare sunt cele menționate în formularul de cerere:
– drepturi provenite din salarii (salar net cu mențiunea daca beneficiază sau nu de bonuri de masă), sau activitați independente;
– indemnizații de somaj, pensii, indemnizații speciale, indemnizația-stimulentul pentru cresterea copilului, indemnizația lunară pentru persoanele cu handicap, alocațiile de stat pentru copii, venituri din dobânzi, venituri din activități agricole, alte drepturi etc.
Categorii de venituri care nu se iau in calcul la stabilirea venitului net/membru de familie:
– sumele provenite din alocația pentru susținerea familiei;
– bugetul personal complementar al persoanelor cu handicap;
– ajutoarele de stat acordate producătorilor agricoli;
– bursele de studiu și cele sociale, precum și bursele acordate în cadrul Programului național de protecție socială „Bani de liceu”;
– veniturile obținute din activitățile cu caracter ocazional desfăsurate de zilieri în condițiile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfăsurate de zilieri, cu modificările și completările ulterioare.

3. Acte de proprietate/chirie -copie xerox după actul de proprietate, ori actul de închiriere, comodat, folosință, pentru titular viza obligatorie pe buletin

4. Factura de la furnizorul de agent termic/gaz metan/energie electric cu codul client pentru ajutoarele de încălzirea locuinței cu gaz metan, energie electrică, energie termică

Obs. Studenții întreținuți de părinți și care locuiesc separat de acestia, nu îndeplinesc condițiile de acordare a ajutorului, conform art.6 alin.1 lit.e din O.U.G. nr.70/2011.
Copiii minori care locuiesc cu bunicii, iar părinții locuiesc la alte adrese și care nu contribuie la întreținerea minorului, trebuie să aibă instituită măsura plasamentului sau a tutelei, altfel sunt considerați în întreținerea părinților naturali.
Termen pentru depunere: pentru a beneficia pentru luna Maine
noiembrie data limita este de 20 noiembrie. Dupa data de 21 octombrie pana pe data de 20 a lunii decembrie dreptul se stabileste pentru luna decembrie.
OBLIGATIILE BENEFICIARILOR
DE AJUTOARE PENTRU INCALZIREA LOCUINTEI:
1. Comunicarea în scris a modificărilor cu privire la componența familiei;
2. Comunicarea în scris a modificărilor veniturilor realizate de membrii acesteia, prin depunerea unei noi cereri și declarații pe proprie răspundere, însoțită de actele justificative
această obligație este imperativă, neîndeplinirea ei ducând la recuperarea în totalitate a ajutorului acordat, începând cu luna următoare producerii modificării.
Nedeclararea corectă a componeneței familiei/a veniturilor familiei/ a deținerii de bunuri aflate în lista bunurilor care duc la neacordarea ajutorului reprezintă infracțiune și va fi în mod obligatoriu sesizată organelor de urmărire penală.

Documente necesare pentru acordarea alocației de stat pentru copii

Documente necesare pentru acordarea alocației de stat pentru copii ACTE NECESARE DOSAR: -dosar cu șina, -cerere completata și semnata de reprezentantul legal al copilului; -originalul și copia certificatului de nastere al copilului; -actul de identitate al reprezentantului legal; -documente din care sa rezulte situatia juridica a copilului fata de reprezentantul legal și orice alte documente justificative, dupa caz; -daca solicitantul opteaza pentru primirea alocatiei de stat in cont personal se solicita extras de cont, cont IBAN de la banca. In situația în care părinții nu sunt căsătoriți, se solicit prezența ambilor părinți în vederea stabilirii de comun acord a reprezentantului legal.

Acte necesare pentru alocatia de stat pentru copii – pentru copiii născuți în U.E.

Alocatia de stat pentru copii – pentru copiii născuți în U.E. – CERTIFICAT NASTERE COPIL – copie și original – BULETINE/CARTI IDENTITATE PARINTI – copie și original; – Extras cont pe numele solicitantului / titularului – (dacă se doreste plata în cont bancar); – Dosar șina; – Formularul E 411/Adeverință de la instituțiile abilitate (din țara unde s-a născut copilul) sau adeverință de salariat cu menționarea datei angajării pentru părinții care lucrează în România. In situația in care părinții nu sunt căsătoriți, se solicita prezența ambilor părinți în vederea stabilirii de comun acord a reprezentantului legal.

Pensia de invaliditate

Pensia de invaliditate Pensia de invaliditate se cuvine persoanelor total sau cel puțin jumătate din capacitatea de muncă, din cauza: 1. accidentelor de muncă și bolilor profesionale, conform legii; 2. neoplaziilor și celorlalte boli prevăzute de art.68 al.1 lit.b din Legea 63/2010; 3. bolilor obisnuite și accidentelor care nu au legătură cu munca. în raport cu gradul de reducere a capacității de muncă invaliditatea este: 1. de gradul I, caracterizată prin pierderea totală a capacității de muncă și a capacității de autoîngrijire; 2. de gradul II caracterizată prin pierderea totală a capacității de muncă, cu păstrarea capacității de autoîngrijire; 3. de gradul III, caracterizată prin pierderea a cel puțin jumătate din capacitatea de muncă, persoana putând să presteze o activitate profesională corespunzătoare a cel puțin jumătate din timpul normal de muncă. Criteriile și normele pe baza cărora se face încadrarea în gradele I , II și III de invaliditate, sunt cele aplicate în sistemul public de pensii și asigurări sociale. încadrarea sau neîncadrarea într-un grad de invaliditate se face prin decizie emisă de medicul specializat în expertiză medicală și recuperarea capacității de muncă (medicul expert al asigurărilor sociale) care activează pe lângă casele teritoriale de pensii (din sistemul public de pensii), în termen de 45 zile de la data înregistrării cererii însoțită de documentația necesară.. împotriva deciziei emise în conformitate cu alineatul precedent se poate face contestație în condițiile prevăzute în Legea nr. 263/2010. Decizia de încadrare sau neîncadrare într-un grad de invaliditate necontestată în termen este definitivă. Asigurații care și-au pierdut capacitatea de muncă datorită unei boli obisnuite sau unor accidente care nu au legătură cu munca beneficiază de pensie de invaliditate dacă îndeplinesc stagiul de cotizație necesar în raport cu vârsta conform prevederilor Legii nr. 263/2010. Beneficiază de pensie de invaliditate și asigurații care până la data ivirii invalidității au realizat cel puțin jumatate din stagiul de cotizare necesar prevăzut prin dispozițiile Legii nr. 263/2010. Dreptul la pensie de invaliditate se modifică sau încetează începând cu luna următoare celei în care s-a emis decizia medicală asupra capacității de muncă, decizie emisă în urma revizuirii. Nu mai sunt supuși revizuirii medicale pensionari de invaliditate care: a) prezintă invalidități care afectează ireversibil capacitatea de muncă; b) au împlinit vârstele standard de pensionare prevăzute de lege; c) au vârsta mai mică de până la 5 ani față de vârsta standard de pensionare și au realizat stagiile complete de cotizare conform legii. Pensionarii de invaliditate încadrați în gradul I de muncă au dreptul la indemnizație pentru însoțitor în cuantum fix. Cuantumul indemnizației pentru însoțitor reprezintă 80% din valoarea unui punct de pensie și se suportă de la bugetul de stat, conf. art.77 al.3 din Legea nr. 263/2010. Indemnizația pentru însoțitor se menține și după obținerea pensiei pentru limită de vârstă pe toată durata acordării acestei pensii. La îndeplinirea condițiilor pentru pensie pentru limită de vârstă, pensia pentru invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă. Prevederile Legii nr. 263/2010 referitoare la: – stagiul potențial; – revizuirea medicală; – sancțiunile pentru neprezentarea la revizuirea medicală; – revizuirea medicală la cerere; – programele de recuperare; – alte elemente prevăzute de lege, sunt aplicabile în mod corespunzător și în sistemul propriu al C. C. B. R. Legislație Pensia de invaliditate Art. 68 (1) Pensia de invaliditate se cuvine persoanelor care și-au pierdut total sau cel puțin jumătate din capacitatea de muncă, din cauza: a) accidentelor de muncă și bolilor profesionale, conform legii; b) neoplaziilor, schizofreniei și SIDA; c) bolilor obisnuite și accidentelor care nu au legătură cu munca. (2) Beneficiază de pensie de invaliditate, în condițiile prevăzute la alin. (1), și persoanele care se află în situațiile prevăzute la art. 49 alin. (1) lit. c) și g). (3) Au dreptul la pensie de invaliditate, în condițiile prevăzute la alin. (1) lit. a), și elevii, ucenicii și studenții care și-au pierdut total sau cel puțin jumătate din capacitatea de muncă, ca urmare a accidentelor de muncă sau bolilor profesionale survenite în timpul și din cauza practicii profesionale. (4) Persoanele care și-au pierdut total sau cel puțin jumătate din capacitatea de muncă și marii mutilați, ca urmare a participării la lupta pentru victoria Revoluției din Decembrie 1989 ori în legătură cu evenimentele revoluționare din decembrie 1989, care erau cuprinși într-un sistem de asigurări sociale anterior datei ivirii invalidității din această cauză, au dreptul la pensie de invaliditate în aceleași condiții în care se acordă pensia de invaliditate persoanelor care au suferit accidente de muncă. art. 49 alin. (1) lit. c) și g) Art. 49 (1) In sistemul public de pensii se asimileaza stagiului de cotizare și perioadele necontributive, denumite in continuare perioade asimilate, in care asiguratul: a) a beneficiat de pensie de invaliditate; b) a urmat cursurile de zi ale invatamantului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normala a studiilor respective, cu conditia absolvirii acestora cu diploma; c) a satisfacut serviciul militar ca militar in termen sau militar cu termen redus, pe durata legal stabilita, a fost concentrat, mobilizat sau in prizonierat; d) a beneficiat, in perioada 1 aprilie 2001 — 1 ianuarie 2006 de indemnizatii de asigurari sociale, acordate potrivit legii; e) a beneficiat, incepand cu data de 1 ianuarie 2005, de concediu pentru incapacitate temporara de munca cauzata de accident de munca și boli profesionale; f) a beneficiat, incepand cu data de 1 ianuarie 2006, de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani; g) a fost elev al unei scoli militare/scoli de agenti de politie sau student al unei institutii de invatamant din sistemul de aparare nationala, ordine publica și siguranta nationala pentru formarea cadrelor militare, politistilor și functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, cu exceptia liceului militar. (2) Asiguratii care au absolvit mai multe institutii de invatamant superior, conform prevederilor alin. (1) lit. b), beneficiaza de asimilarea, ca stagiu de cotizare, a unei singure perioade de studii, la alegere. (3) Persoanele prevazute la alin. (1) beneficiaza de perioadele asimilate daca in aceste perioade nu au realizat stagii de cotizare in conditiile prezentei legi. (4) Perioadele asimilate prevazute la alin. (1) se valorifica pentru obtinerea prestatiilor de asigurari sociale in conditiile prevazute de prezenta lege.

Documente necesare pentru alocația de susținerea a familiei

Documente necesare pentru alocația de susținerea a familiei

Acte necesare în vederea intocmirii dosarului pentru alocația de sustinere a familiei, pentru familiile care au în intreținere copii minori și care au un venit net de pana la 530 lei/membru de familie:
-livretul de familie, completat la zi (de catre Serviciul Stare Civila) – copie și original;
-carti/buletine de indentitate ale parintilor (copie și original);
-Certificat atestare fiscala pentru anul anterior depunerii cererii
-certificatul de căsătorie al părinților (copie și original);
-certificate de nastere ale copiilor minori și cărți de identitate (dupa caz);
-adeverințe privind venitul net, sau cupoane de pensie / ajutor de somaj / ajutor social / declarație notarială din care sa reiasă faptul că nu se realizează venituri, pentru luna anterioară depunerii cererii, în adeverințele de salariat fiind necesar să se menționeze și dacă solicitanții beneficiază sau nu de bonuri de masă;
-cupon pensie de intreținere, dacă este cazul;
-cupon alocație de stat/extras de cont;
-adeverință bunuri de la administrația financiară (terenuri, autoturisme etc), daca este cazul;
-adeverinte de elev pentru copiii de varsta scolara, in care sa se mentioneze daca minorii repeta anul scolar și motivul, daca este cazul; pentru copiii care repeta anul din motive medicale, se va atasa copie certificat medical;
-hotarare de plasament familial, daca este cazul;
-hotarare judecatoreasca definitiva de divort, certificat de deces sau adeverinta de la penitenciar pentru sotul arestat, daca este cazul;
-certificat de incadrare in grad de handicap pentru copii și/sau adulti, daca este cazul;
-copie contract locuinta;
-2 dosare de incopciat.
Atentie! In cazul uniunii consensuale (concubinaj), considerate familie beneficiara dupa noua lege, vor fi prezentate și documente referitoare la componenta familiei și venituri pentru partenerul (concubinul) solicitantului.

Documente necesare pentru indemnizația de creștere a copilului pentru salariați

Documente necesare pentru indemnizația de creștere a copilului pentru salariați

ACTE NECESARE DOSAR (in copie)
-cerere tip- (Anexa 1);
-documente identitate parinti;
-certificat casatorie;
-certificate de nastere ale tuturor copiilor- original și copie;
-extras de cont pe numele solicitantului;
-dosar cu șina.
-adeverința tip – (Anexa 2), eliberată de către angajator, din care să reiasă indeplinirea condițiilor legale privind stagiul de cotizare și veniturile nete realizate (12 luni, în ultimul an inainte de nasterea copilului); Observație: adeverință tip – format nou (Anexa 2) mentionează și numărul de zile lucrate, concediu medical și de odihnă pentru fiecare din lunile din perioada stagiului de cotizare;
– decizia sau adeverința eliberată de către angajator din care să rezulte reluarea activității sau, daca se solicita direct stimulent, sa rezulte obtinerea de venituri impozabile.
ATENTIE! – la depunerea documentatiei, este obligatorie prezentarea documentelor de identitate ale ambilor parinti și ale copiilor in ORIGINAL!!!